دیدار با فرماندار شهرستان کاشمر در هفته ملی مهارت
1397/05/01 تعداد بازدید: 2093
print
دیدار با فرماندار شهرستان کاشمر در هفته ملی مهارت

بمناسبت هفته ملی مهارت ، کارآفرینی و مهارت های فنی و حرفه ای رئیس ، کارکنان و مدیران آموزشگاههای آزاد با نبی پور فرماندار شهرستان کاشمر دیدار نمودند .

به گزارش روابط عمومی مرکز کاشمر در خراسان رضوی ، محمد علی نبی‌پور فرماندار کاشمر در آستانه هفته ملی مهارت، کارآفرینی و مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در دیدار با رئیس، کارکنان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد با تبریک هفته ملی کارآفرینی گفت: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای با هدف توامندسازی جامعه در حوزه حرف و مشاغل شروع به‌کار کرده است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه یکی از وظایف و ماموریت‌های بسیار مهم فنی و حرفه‌ای توانمندسازی جامعه با نگاه کارآفرینی است؛ یادآور شد: بروز بودن آموزش‌ها، اساتید و مربیان، کارگاه‌های آموزشی و تنوع و حذف برخی رشته‌ها از عوامل مهم و ضروری در ایجاد اشتغال و کارافرینی در جامعه است. وی ادامه داد: ارتباط بیشتر مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کاشمر با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در راستای هم‌افزایی باید مورد توجه قرار گیرد. نبی‌پور با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید براساس شناخت مزیت‌های نسبی در کاشمر و ایجاد حرف جدید در منطقه تدوین تا منجر به‌کارآفرینی شود؛ خاطرنشان کرد: ضرورت دارد، افرادی که آموزش‌های مورد نیاز و موثر را در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای فرا گرفتند از تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات توسعه اشتغال روستایی بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کاشمر نیز با اشاره به‌اقدامات و فعالیت‌های انجام‌ شده این مرکز و برنامه‌های اجرایی سال جدید زمینه آموزش و حرفه‌های جدید گفت: برگزاری حرفه‌های جدید با رویکرد بازار محور و اشتغال محور مشتمل بر تولید بیوگاز،کانکس‌های تاشو، پنوماتیک و هیدرولیک پیشرفته، مشاوره کارآفرینی پزشکی صنعتی (ریکاوری ورشکستگی)، سایبان‌سازی، روانشناسی رنگ‌های صنعتی و استارت اپ از برنامه‌های این مرکز در سال جدید است.

ابوالفضل خبازی یادآور شد: اجرای دوره‌های آموزشی مراکز ثابت و شعب در حوزه روستایی و مناطق محروم، آموزش در حوزه زندان‌ها، آموزش در حوزه بنگاه‌های اقتصادی، آموزش در حوزه پادگان‌ها و یگان‌های نظامی، آموزش در حوزه دانشگاه‌ها، آموزش در سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه شهر و آموزش در مراکزدرمانی زیرپوشش بهزیستی از دیگر اقدامات و برنامه‌های این مرکز درراستای آموزش است. وی با اشاره به‌نامگذاری هفته ملی مهارت، کارآفرینی و مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از 31 تیر ماه تا 6 مرداد ماه؛ گفت: نمایشگاه دستاوردهای مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد کاشمر در محل نگارخانه ارشاد در این هفته به‌منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به‌فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای افتتاح می‌شود

 

 

نظرات:

loader